onsdag den 7. august 2013

Win, win -- og win, win og win …og noget om en rollemodel…


 
Jeg har fået disse perlestrenge med ferskvandsperler af en rigtig god kollega, som har købt dem i Shanghai.  Hun mente, at jeg kunne få glæde af dem :-) (Win #1)

Det havde hun helt ret i, for nu har jeg hygget mig med sy en perlekæde af den ene streng.  (Win #2)


Mellem hver hvid perle har jeg tilføjet en lille farvet ferskvandsperle.  Det er blevet ret vellykket!  Kæden lukkes med en lille flad karabinhagelås i børstet sølv.  Men faktisk behøver man ikke at åbne/lukke kæden for at tage den på, for den samlede længde gør, at kæden kan tages over hovedet.
 


Jeg vil nu fornøje mig selv (win #3) ved, at forkæle min kollega med perlekæden (win #4).

For hun er en ganske særlig kollega.  Jeg mødte hende første gang i 1989, da jeg startede med at læse, og hun var min underviser.  Hun blev min rollemodel.  Jeg spejlede mig i hende, og ville være som hende – jeg ville være lige så klog, dygtig og inspirerende.  Jeg skrev hovedopgaven hos hende :-)  Nogle år senere da hun havde færdiggjort sin ph.d., rejste hun til udlandet for at arbejde for FN.  Sidste år vendte hun hjem til Danmark igen, og nu er vi kollegaer!  (Win #5) :-)

Med denne historie fra det virkelige liv, ønskes du en dejlig dag!

Kh.
Bella


DIY -- materialer: ferskvandsperler, perletråd, perlenål, trådforstærker, lås, saks og spidstang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...