søndag den 27. oktober 2013

Sløjfestjerner, gavestjerner & pynteæsker...

Hvis overskriften lyder som titlen på Tina Dalbøge og Gitte Jensens nye e-bog, så er det ikke helt ved siden af  :-)  Som den stjerne-flette-elsker jeg er, har jeg naturligvis anskaffet mig deres bog.  Og jeg siger det bare, det er nogle smukke stjerner, som Gitte har skabt -- og de er tilmed lette at gå til :-) 


Så i dag, dagen derpå med et tæt-pakket messecenter i Fredericia, hvor Louise og jeg fik kigget, hygget, shoppet og lod os inspirere, har jeg slappet af med at folde stjerner.  Faktisk har jeg forberedt en større masse-produktion af stjerner og æsker, idet jeg har bukket strimler og strimler og endnu flere strimler  -- og forfinet teknikken til at få skarpe "æskekanter" :-)



Stjernerne og æskerne på billederne er flettet i strimler af 4 centimeters bredde af de strimler, som jeg fik forærende.  Så selvfølgelig skal min kollega også have nogle af Gittes stjerner.  Og det skal min mor også ... og Louise, selvfølgelig :-)

Ha' en dejlig aften!

Kh.
Bella

2 kommentarer:

  1. Hvor er de blevet flotte de stjerner. Tror jeg skal have kigget nærmere på den bog. Tak for tippet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme :-) Og som Tina og Gitte skriver i bogen, så er det en god idé, at forstærke kartonet som strimlerne bukkes om indledningsvis. Faktisk tager det længst tid at bukke strimler forud for fletteriet, og forbavsende lidt tid at folde selve stjernerne (når man lige har taget). God fornøjelse!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...