mandag den 27. januar 2014

ARoS...


Vi sluttede weekendens familiebesøg af med et besøg på ARoS.  Hvor vi målrettet kom for at se udstillingen "PAS DE DEUX ROYAL - ET KUNSTNERISK MØDE" med dronning Margrethe og prins Henriks værker.  Fin udstilling, som viser at dronningen også kan lide at hygge sig med kreative projekter af forskellig slags -- hun er med andre ord, som mange af os andre :-)  Udstillingen viste mig nye sider af prins Henrik, (som jeg mest forbinder med musik, digtning og vin),  men han tegner og modellerer og laver også skønne skulpturer.  Man kan godt forstå hvorfor, at dronning Margrethe og prins Henrik trives i hinandens selskab.




Da vi nu var der, så vi også den anmelderroste udstilling med værker af Tal R. (som i øvrigt er en af de kunstnere der bidrog til udsmykningen af kronprinsparrets Amalienborgpalæ, da det for et par år siden blev gennemrestaureret og udsmykket).  Flot, flot udstilling og med en imponerende mængde værker!





Lige før TAL R.-udstilllingen passerede vi Boy, som vel nærmest er blevet et signaturværk for ARoS. 


I ARoS-juniorafdelingen beundrede vi kongelige bamser, for at blive i det royale tema :-)  

Og vi var selvfølgelig også oppe på taget, og tog en tur rundt i "regnbuen" og kiggede udover dronningens by, Århus.


Jeg håber også, at du havde en god weekend!

Kh.
Bella

2 kommentarer:

  1. Dejligt med et indblik i hvordan Aros ser ud. Jeg har desværre aldrig været der. Det står på listen over ting jeg vildt gerne vil se.

    SvarSlet
  2. Tak, Sine! Det var mit første besøg på ARoS. Det er et virkeligt flot museum, og kan varmt anbefales :-) Kan du have en god weekend!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...