lørdag den 8. marts 2014

Bella på tur...

Jeg har været i Berlin i denne uge -- til konference!  Vejret var fremragende -- mildt og forårsagtigt, og det var en fornøjelse at spadsere til og fra universitetet.  Humboldt Universität zu Berlin lagde hus til konferencen.  Universitet, som i daglig tale også kaldes Universität unter den Linden pga. sin placering, er verdenskendt for den forskningstradition der vandt indpas i den vestlige verden i begyndelse af 1900-tallet, som baserer sig på foreningen af forskning og undervisning -- ja, velsagtens forløberen til forskningsbaseret undervisning, som vi praktiserer i dag.  Trods dets unge alder (universitet blev grundlagt i 1810) har ikke mindre end 29 nobelpristagere haft sit virke ved universitet -- her iblandt Einstein:


Nå, men det er her jeg har trådt de høje hæle i den forgangne uge.  Jeg var selvfølgelig også et smut på biblioteket:


...og den ene aften var jeg til reception på Museum für Naturkunde, som er et stort, flot naturhistorisk museum, med en meget imponerende udstilling af originale dinosaurskelletter:



Måske ikke den mest typiske berlinersouvenir, men fra forlaget Emeralds stand har jeg fået et par lækre blyanter, som er pimpet med grønne swaroski-sten :-) 



Jeg håber, at du også har haft en god uge -- ha' i hvert fald en skøn weekend!

Kh.
Bella 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...