tirsdag den 8. april 2014

Nye perlekæder med ferskvandsperler...


Måske du husker, at jeg selv måtte i gang med at lave mellemled til en ny slags perlekæde?  Nu er jeg klar til at vise designet frem: 




Jeg har startet og afsluttet perlekæden med et mellemled, hvorefter jeg har syet grosgrainbånd (50 cm) på hvert mellemled.  Perlekæden er syet op på perletråd med knude mellem hver perle, og er monteret på mellemleddet på samme måde, som hvis det havde været en lås.   Det stribede grosgrainbånd har jeg købt hos Betty P.

Jeg har to uafhængige inspirationskilder -- den ene er guldsmed og smykkekunstner Annette Dam, som evner at brug bånd i sine finurlige smykker (kunstværker).  Den anden er en halskæde, som jeg så i gadebilledet for et stykke tid tiden.  Et rigtig modetilbehør der kunne være fra H&M, Top Shop eller lignede steder.  Den var spot-on-smart, men med store hvide plastikperler(!) og lavet i en dårlig kvalitet.  En oplagt idé der kunne perfektioneres :-)

Kh.
Bella

DIY -- materialer: ferskvandsperler, perletråd, perlenål, trådforstærker, mellemled, målebånd, sytråd, synål, saks, grosgrainbånd, spidstang og lighter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...