torsdag den 19. juni 2014

Hvad smykkefadet gemte #1…


smykkefadet kunne man ane en elefantlås.  Låsen er i sølv med en lille similisten i snablen, og inspirationskilden fornægter sig ikke, da ligheden med Lynggaards elefantlås er slående.  Dog har priserne på låsene ikke så meget tilfælles :-)  Låsen er en såkaldt udskiftelig smykkelås.  Det betyder at låsen kan tages helt af kæden, og kan benyttes på en anden kæde.  Det minder om Lynggaards låsesystem, og samme princip med fleksibel udskiftelig lås ses også ved f.eks. Per Boruplåsene.  Det betyder også at perlekæden skal være monteret med dupsko, som passer til låsesystemet.  Så vidt jeg ved, har Lynggaard patent på deres dupsko, men dupskoene her, passer også i Lynggaardlåsene.


Perlekæden med de store runde, grå ferskvandsperler har netop dupsko – som de fleste af mine perlekæder har det.  Perlekæden er inspireret af en perlekæde som Becks chef (ja, Beck i den svenske krimiserie), hun havde på :-)  Jeg kan huske, at jeg syntes at den var super-elegant, og at sådan én måtte jeg også ha' :-)  DR1 viser Beck for tiden, og når jeg kan holde mig vågen, kigger jeg med for dels at blive underholdt, og dels at gense perlekæden og inspirationskilden :-)

Kh. 
Bella

Fakta:

  • Ferskvandsperler, naturlig grå, runde, kval. A, størrelse (diameter): 8-10 mm
  • Syet op på perletråd med knude mellem hver perle.
  • Monteret med sølv-dupsko (det kan man ikke se)
  • Længde på perlekæden: 44,5 cm (uden lås)
  • Lås: udskiftelig smykkelås, elefantlås i sølv med similisten i snablen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...