mandag den 24. november 2014

Ekstra luxusmixkæde med store grønne perler...


Jeg har haft fornøjelsen af at sy denne smukke, rustikke og voluminøse perlekæde af ferskvandsperler i olivengrønne nuancer.  

Denne slags perlekæde kalder jeg "ekstra luxusmix", fordi perlerne er store, og det i sig selv borger for kvaliteten og er en luxus.

Perlekæden er syet af en blanding af ovale perler, linseperler og knap/mønt-perler med hul midt igennem perlen.  Det er i samme stil som Lenes perlekæde der fik tilført lædersnor.  Som også er den perlekæde jeg lavede perleøreringevedhæng til -- hvis du husker det?  

Perlekæden er monteret med dupsko og en stor kuglelås (smykkelås, sølv forgyldt med 8 karat guld og lille similisten).  Kuglelåsen har en diameter på 1,4 cm, og det sætter også perlernes størrelse i perspektiv.  Det er som sagt en voluminøs perlekæde.  Det kræver også ekstra længde på perlekæden, for sådan en perlekæde skal have plads for at kunne bæres flot, og må endelig ikke være for kort.  Perlekæden måler 47 cm uden lås.

 

Kh.
Bella

2 kommentarer:

  1. Hej Bella
    Superflotte perlekæder, jeg elsker selv perlekæder og låse dertil:) Jeg er imidlertid ikke god til at montere låsene og heller ikke dupsko. Kan du forklare mig hvordan jeg gør? Jeg har fundet ud af at sy perlekæderne med silkesnor.
    Glæder mig til at høre fra dig.
    Mange hilsener
    Ann

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ann, ja, hvad kan jeg sige, jeg forstår så udmærket din kærlighed til perlekæder :-)
      Til gengæld er det noget sværere at forklare, hvordan jeg gør. Men jeg har tidligere prøvet at forklare det i dette blogindlæg: http://bellasbedrifter.blogspot.dk/2015/04/materialer-og-vejledning-til-perlesyning.html
      Lad mig vide om det giver mening?
      Kh. Bella

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...