søndag den 7. december 2014

Holdkæft-bolcher i stof...


Dagens adventsgave til min mor, svigermor, Louise og Christina var holdkæft-bolcher, som jeg har syet i stribet stof.

Da jeg var barn, var det min moster Alice, som syede denne slags bolcher som pynt til juletræet.




Jeg har syet det meste på maskinen (ret mod ret), vendt ret-siden ud, fyldt bolchet med pladevat, og sirligt lukket det med små sting syet i hånden.  Lidt af et pillearbejde, men også ret hyggeligt :-)

Gitte med bloggen "En kreativ verden" gav mig et hint om størrelsen på bolchet.  Jeg har syet mine bolcher af stofstykker der måler 5 x 8,5 cm, og båndet til ophæng måler 22 cm per bolche.

Hvis du har lyst til at sy bolcher, så skal du bruge: 


...og evt. en symaskine :-)

God fornøjelse!

Kh. og god 2. søndag i advent,
Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...