onsdag den 7. januar 2015

Muslingeblomster...

Når man nu bor tæt ved havet, som vi gør, er der let adgang til muslingeskaller.  Og jeg samler dem gerne :-)  Jeg bruger dem bl.a. som pynt i havekrukkerne.  Det fik også min mor og jeg til at udveksle idéer om, hvad man ellers kan bruge muslingeskaller til -- nemlig til muslingeblomster, som vi begge hver især havde set...

... og jeg troede længe, at vi talte om det samme, altså den samme slags blomst.  

Men nej, på ingen måde :-)

Denne blomst har min mor set og købt på et markedet på Lolland:



Denne har jeg set i en blomsterdekoration på en restaurant (hvor jeg ikke holdt mig for fin til at tage et billede -- to billeder, faktisk :-)):



Måske de hver især kan være til inspiration for dig?
 
Kh.
Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...