søndag den 1. februar 2015

Tæppet er blevet færdigt...


Tæppet er blevet færdigt.  Det er blevet vasket.  Det er blevet lækkert!  

Rigtig lækkert :-)

Det var en god idé at hækle en kant på.  På det øverste billede kan du ser, hvor elegant det har samlet den ellers lidt slappe kant, som var ret tydelig her.  Jeg har hæklet kanten i samme mønster som tæppet (dvs. Klodshans, som er gratis fra Garnudsalg), men ensfarvet.  

I alt måler tæppet: 144,5 x 202 cm.

Jeg har hæklet i Kaunigarn på nål 4, 305 masker, dvs, 304 + 1 maske.

Jeg startede på tæppet mandag den 22. december, 2014, kl. 19.30.  Det var da jeg tog hul på juleferien.  Jeg hæftede den sidste ende sidste søndag den 25. januar, 2015, kl. 13.30.  

Det er gået hurtigt, og juleferien er en del af forklaringen :-)

Hver grundstribe i tæppet svarer til et nøgle garn.  På nær den første stribe, hvor jeg brugte, hvad jeg havde tilbage fra hakkeprojektet, som jeg i øvrigt har opgivet (se evt. her og scroll ned).

Den første grundstribe og kanten er samme farve, nemlig: kauni, auqa (SS3) som er kombineret med petrol (ZZ -- som er mere grøn end petrol).  Den "petrolgrønne" forsætter som bundfarve kombineret med støvet grøn (RR7), som herefter fortsætter som bundfarve i kombination med mørk blå (DD).  Den mørk-blå fortsætter som bundfarve i kombination midnatsblå (FF), og fortsætter sammen med støvet blå (SS1), som igen fortsætter som bundfarve i kombination med lilla (LL3).  Den lilla er kombineret med dyb lilla (LL7), og da den bliver grundstribe er det i kombination med auqa (SS3).  På den måde afsluttes tæppet med den farve, som jeg startede med, og som er kantfarve.  Det giver en fin helhed.


Garnet til det andet tæppe i model klodshans, som jeg er i gang med, er endnu ikke kommet på lager.  Så jeg skal i gang med et nyt hækleprojekt, og jeg har allerede købt garnet, som jeg håber snart at få lys nok til kunne vise.  Jeg vil hækle et babytæppe til en kollega, som har fået en lille pige, for sådan en anledning vil jeg ikke la' gå fra mig :-) 


Kh.
Bella

8 kommentarer:

  1. Det ser simpelthen bare så blødt ud. Flot arbejde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det også -- super, super blødt! Tak! :-) Kh. Bella

      Slet
  2. Hvor mange nøgler har du brugt til dette (meget smukke tæppe)?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Stine.
      Jeg har har brugt lidt mindre end 9 nøgler Kaunigarn. Lidt mindre, fordi jeg startede ud med en rest af det aura-farvede garn, som jeg købte et nøgle mere af, for at kunne lave kanten rundt om det relative store tæppe. Hertil et nøgle garn for hver af de øvrige striber. Hvis du kigger her (http://bellasbedrifter.blogspot.dk/2015/01/lidt-mere-om-det-tppe-jeg-hkler-pa.html?m=0), kan du få en fornemmelse af tæppet :-) Kh. Bella

      Slet
  3. Hvordan har du ført striben med op i arbejdet? Jeg synes der er langt fra række 2 til 4 med kun en fm.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jeanette. Jeg tror, at billederne snyder, for de er nærmest taget på den anden led, end tæppet er hæklet. Jeg tror, at du let kan se hvordan striberne hænger sammen, når du ser selve hækleopskriften, som du finder her: http://www.garnudsalg.dk/images/produktbilleder/opskrifter/Klodshans.pdf

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...