fredag den 13. februar 2015

Valentine's Day-smykker...

I morgen er det Valentine's Day, og hvis du i den forbindelse mangler en lille gave, så har jeg lavet to forslag til hurtige halskæder, som måske kunne være en idé :-)




Jeg har trukket små, hvide ferskvandsperler på et stykke sølvtråd, samlet det i en ring, og formet et hjerte inspireret af dette Georg Jensen-hjerte.  Herefter har jeg klippet et stykke lædersnor på ca. 75 cm, hængt hjertet på, bundet to regulerbare knuder, og klippet enderne af.  Færdig :-)



Perlerne måler 3 mm i diameter og er samme slags, som jeg har brugt til armbåndene.  Hjertet måler 3,6 cm i bredden og 3 cm i højden.   Lædersnoren er 2 mm tyk, og dermed kraftigere end den jeg f.eks. brugte til perleamuletten.  Jeg brugte sølvtråd (0,5 mm), fordi det var det jeg havde.  Men al metaltråd, der passer til perlerne, kan bruges.


Den anden halskæde er om muligt endnu mere enkel, for det eneste jeg har gjort er, at sætte en tynd sølvkæde på en lille hjertelås i børstet sølv.  Jeg har tidligere vist samme slags lås i en perlekæde, som jeg syede til Amanda.

Hjertet måler 1 cm i bredden, dvs. 1,7 cm fra øje-til-øje.  Kæden måler i det her tilfælde 60 cm.  

Jeg har tidligere vist, hvordan man kan lave enkle halskæder ved bare at bruge snor og lås.



Jeg har også set en sød øreringe-idé med hjerter her hos Fall for DIY, den idé skal jeg også selv ha' prøvet af :-)

Kh.
Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...