torsdag den 27. august 2015

Ludobrikker eller...?


Forleden dag, som overspringshandling i forbindelse artikel-skrivning, så jeg nogle fine små figurer på nettet, som jeg ikke har kunne slippe tanken om.  

Dem måtte jeg bare prøve at lave.

Og det på trods af, at jeg ikke ligger inden med de rigtige materialer, eller værktøj for den sags skyld.  Derfor prøver jeg mig frem, med det jeg har.

Det er også årsagen til at jeg bruger "ludobrikker", for det var dem jeg havde.  

Jeg havde oprindeligt tænkt mig, at jeg skulle hækle små nissehuer til "ludobrikkerne", men i erkendelse af, at det der med at hækle småt ikke er mig, bruger jeg dem til det her :-)

Og det her skulle gerne blive til en lidt anderledes slags vinter-jule-pynt, som jeg ikke kan løfte sløret for nu.  Men det vil jeg gøre snart :-)

Jeg har farvelagt med posca-tuscher.  Det fungerer glimrende.

Jeg har brugt de skrue-øskner, som jeg havde tilovers fra koglerne, fra sidste års adventspynt.


Og jeg har lakeret dem med lakken, som jeg også bruger til sten (den er fra XL Byg).  Jeg har lakeret dem for, at gøre dem mere robuste.  Og for at undgå at de bliver skrammet, og smitter af på hinanden (når de er pakket væk).


Som ekstra finish har jeg givet bunden på hver "ludobrik" glimmer-støv, limet på med lakken, og efterfølgende forseglet med samme lak, så den ikke drysser. Det var et eksperiment, og det er også ret vellykket :-)


De er ikke helt færdige endnu, men snart, og du skal nok få dem at se :-) 

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...