søndag den 2. august 2015

Sikke en skøn ferie...

Nu lakker ferien mod enden, og det var været en skøn ferie, og en tiltrængt ferie.  

Vi har hvilet, hygget, haft gæster, været gæster, kørt ture og været praktiske i huset.  Vi fik bestilt nye skriveborde til arbejdsværelset og en ny stol til mig.  Hoveddørskrukken blev aldrig plantet om, for med vand, gødning, lidt studsning og en ny fyrfadslampe til den kommende mørke tid, er den faktisk blevet helt præsentabel -- i hvert fald god nok til mig :-)


Gustav Winkler-planterne blev heller ikke plantet om, for pludselig kom de sig.  Prøv lige at se:



Man må gi' dem, at de er sejlivede.  Jeg har selvfølgelig forkælet dem med gødning, som lovet :-)

Og i øvrigt, så har jeg også fundet ud af, hvad plantens navn er, den hedder: Philodendron bipinnatifidum.  Vi holder os dog til "Gustav Winkler" :-)  

Jeg har hæklet.  Øvet mig i Irene-blomsten.  Lavet en hel del med forskellige farver -- og fejl.  Jeg besluttede mig derfor for ensfarvede blomster, hvor denne er den første prøvemodel i lidt kraftigere garn.  Og fejlfri :-) 


Det blev til mange flere, alle hæklet i det smukke melerede petroleums-turkisblå garn...


Men det er ikke lige mig.  Jeg synes, at det er for småt.  Det var derfor et fantastisk held, da Lene pludselig manglede netop denne farvede til sit tørklæde, og spurgte om hun kunne få noget af mig :-)  

Hun fik hele nøglet!  Jeg har haft fornøjelsen, samt erkendt at jeg skal ikke skal ha' sådan et tørklæde. 50-60 blomster -- eller hvor mange der nu skal til -- det er ikke mig.  Men jeg glæder mig til at se Lenes tørklæde. 

Jeg har også læst denne stak bøger:


Og da vi var hos mine forældre, foldede min mor og jeg stjerner, så hun kunne erstatte de gamle stjerner med nye farvestrålende...




Jeg håber, at du også har haft en skøn ferie :-)

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...