onsdag den 9. september 2015

Nyt bånd på perlekæden med de store hvide perler...


Nu fik jeg skiftet båndet på perlekæden med de store hvide ferskvandsperler.  Det har jeg længe haft lyst til :-)

Desuden trængte perlekæden til at blive syet om.  Jeg havde oprindeligt syet den på almindelig perletråd, men hullerne i perlerne er lidt større end sædvanligt, og ved brug af perlekæden har perlernes tyngde gjort, at pludselig kunne perlerne trækkes hen over knuderne.  Det er jo ikke meningen :-)



Jeg startede med at klippe kæden af mellemleddene på det pink-stribede bånd, sådan at det kan bruges igen.  Herefter strengede jeg perlekæden op på tyk perletråd, slået af fire tråde.  Da det nye bånd er smallere end det pink-stribede, lavede jeg også nye mellemled, som jeg kunne montere perlekæden på, da jeg syede den -- naturligvis, med knude mellem hver perle.   

Til sidst syede jeg det nye turkis-stribede bånd på mellemleddene:


Det er samme slags bånd som Ullas perlekæde fik på, og senere afmonteret igen, og som Lene har fundet.  Jeg synes, at det er så fint.

Og hvis du nu tænker, at jeg bare kunne have brugt Ullas bånd, så har du ret, bortset fra at jeg ville have et længere bånd på :-)

Med denne rapportering, kan jeg strege udskiftning af bånd på perlekæde på to-do-listen :-)

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...