søndag den 3. april 2016

Lyskæde med origami-skærme...


Inspireret af en lyskæde som jeg så på Pinterest, som var fra Etsy, søgte jeg på nettet efter en vejledning til selv at folde de små 'lampeskærme'.  

Jeg fandt en fin vejledning her (scroll lidt ned).



Jeg har foldet mine lampeskærme i samme papir som de små kuverter fra forleden.  Det papir er dog med dobbelt print og ret kraftigt, så jeg vil lede efter noget papir som dels er mere transparent og dels en smule mindre.  Lampeskærmene her blev lidt voldsomme og overdimensionerede, men det er ok som et første forsøg :-)  

Når jeg forleden dag skrev, at de små kuverter var lette at lave, så skylder jeg at sige, at de her er om muligt endnu lettere :-) 

I tillæg er det meget forløsende, når man puster ind i det lille hul og skærmen folder sig ud -- ret fint :-)

Det er selvsamme lille hul, som jeg putter lyskæde-pæren ind i :-)


/Bella

Ps. Jeg har netop hos CC Hobby fundet denne vejledning på lampeskærmene, hvor de her fungerer som "jule-bombe-pynt"

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tak :-) Og så er de oven i købet super-nemme :-)

      Slet
  2. Hvor er de fine - og hvor er det en god ide!
    Jeg synes, det er svært at finde en færdig lyskæde, som bare rammer plet i farver, så måske det skal prøves-:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er nemlig fine :-) Og tilmed nemme :-)

      Slet
  3. Svar
    1. Ja, de er :-) Og nu skal jeg til at lave nogle af mindre og mere transparent papir, og de bliver mindst lige så søde på deres måde :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...