mandag den 20. juni 2016

GW'erne overgiver sig aldrig...


Susanne spurgte i går, hvordan det går med GW'erne.  Og man må gi' dem, de overgiver sig ikke!

Siden sidst, er den dårlige behandling bare forsat.  Det har regnet og regnet, og det har regnet hårdt.

I går da jeg tog billederne blæste det ret vildt.  Så de får også lige nogle blæsevejrstæsk.  

Men som sagt, de overgiver sig ikke.  Den ene plante har gjort antræk til to nye blade (de slanke spidser), og den anden har sat fire nye blade!  Det er da ret imponerende :-)



Lad mig lige fortsætte opdateringen med en status på solsikkerne :-)

Solsikkerne fra Føtex-potterne er plantet ud i vores rhododendronbed (og nu skal du ikke sammenligne vores have med Susannes smukke have, for det tåler vores have ikke ;-)).  


Desværre, fik jeg ikke plantet dem ud i tide (for jeg havde ikke tid), så de nåede at blive meget ranglede.  Derfor knækkede én da jeg plantede dem ud, endnu én er gået til i blæsten, så tre standhaftige små solsikker holder ud, hvor denne fætter nok er den jeg de største forhåbninger til :-)


Til gengæld, stortrives Sille og Louises solsikker, som jeg flytter rundt på terrassen alt afhængig af, hvor de kan stå mest i læ.  


Men de har længe stået ved GW'erne, og jeg vil ikke afvise, at de har haft en opmuntrende effekt på dem :-)

/Bella

4 kommentarer:

  1. Ti-hi. Her over mit GW blad som jeg fik af dig, sig heller ikke sådan lige. Det står stadig i en vase og inspirerer til kreative udfoldelser. Inden længe skriver jeg et indlæg om mit GW blad. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. :-) Godt, at dit blad heller ikke har overgivet sig, Karin :-) Hvor fint, at du har det i vase, for det kan jeg forestille mig også er rigtig dekorativt. Jeg glæder mig til at se, hvad du har fået ud af det :-)

      Slet
  2. Tak for de fine ord, Bella, men du kan nu godt være med:-)
    Rart at se at GW'erne er standhaftige, selv om de står i en potte af orme og slange - i hvert fald efter min yngstemands mening!
    Smart at plante solsikkerne ud. Mine står på terrasen i potter og overvejer, hvorvidt det giver mening af vokse sig over de 10 cm, de har været længe:-(

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeps, GW'erne er nemlig standhaftige :-) Og ja, de et omfattende rodnet, og bør nok plantes om i år -- hvis jeg kan få dem ud af potterne :-)
      Jeg håber, at dine solsikker, med det solskinsvejr vi har i vente, beslutter sig for at vokse :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...