onsdag den 1. juni 2016

Mit første hæklediagram...


I lørdags var Louise og jeg kreative sammen.  Jeg hjalp blandt andet Louise i gang med Karen Klarbæks babytæppe.  Opskriften er nemlig anskaffet på fælles foranledning, og jeg er den af os, der først gik i gang med at kigge nærmere på opskriften.  

Da jeg ved at Louise -- lige som jeg -- foretrækker et hæklediagram, havde jeg lavet et diagram af opskriften, så hun og jeg kunne bevare overblikket.  


Diagrammer er gode, fordi de viser mønstret grafisk.  Og her fik jeg en mindre aha-oplevelse, da det i al sin enkelhed gik op for mig, at mønstret er det som på engelsk hedder "V-stitch".  

Hvis Karen havde skrevet det i opskriften, havde det sparet mig ret meget tid med at lave diagrammet selv, for så havde jeg bare Googlet det :-)

V-mønstret er ret fint, og ses tydeligt ved farveskift, og det er et populært alternativ til "granny stripes".


/Bella

2 kommentarer:

  1. Det ser spændende ud. Hæklediagrammer er noget jeg stadig øver på

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Det er altså også mit første forsøg med at tegne det selv, og det tog nogle forsøg :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...