søndag den 5. juni 2016

Nedslående status på GW'erne...


Det er 3 uger siden, at GW'erne kom ud på terrassen, og trods den blide start har den seneste tids sol taget hårdt på dem.  Desværre.

Men så må man glæde sig over det man kan :-)  Vi har fået gåsebiller i græsplanen -- ja, det er altså ikke noget at glæde sig over -- men det betyder, at græsset har fået lov til at stå, for langt græs samt gennemvåd plæne holder de vist ikke af.  

Det betyder derfor også, at denne fine lille koloni af gule blomster er vokset frem og spreder glæde :-)



Indenfor på køkkenbordet er solsikkerne ved at vokse os ud af huset :-)  



Prøv at sammenligne med i sidste uge, og se hvor meget de er vokset :-)

Senere i dag planter jeg dem ud i større potter, og solsikkerne fra Sille og Louise skal ha' plads på terrassen ved GW'erne -- måske de kan muntre GW'erne lidt op :-)

/Bella

8 kommentarer:

  1. Hvor er det da træls med Gustaverne!
    Jeg håber, du får dem på højkant igen-:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne! Ja, det er træls. Men de skal nok komme sig, det gør de jo år efter år, men det er en lidt barsk omgang at byde dem :-)

      Slet
  2. Stakkels Gustaverne. Man skulle næsten tro de boede hos mig.
    Håber de klare den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er synd for dem. Men erfaringen viser at de klare sig, hvilket er ret imponerende. Jeg er dog ved at overveje, om de skal ud til næste år, men de fylder ret meget indenfor.

      Slet
  3. For Søren da. Jeg håber, de overlever. Jeg har tegnet og gjort ved med det blad, jeg fik af dig. Jeg har bare ikke lige fået knipset nogle billeder endnu. Det kommer i løbet af ugen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er ret ærgerligt, for de er flotte at have stående på terrassen, men ikke i denne stand. Jeg er fortrøstningsfuld, og håber at de vanen tro gør comeback :-)
      Jeg vil glæde mig til at se billeder af resultaterne af bladet :-) Jeg håber, at du har hygget dig med det :-)

      Slet
  4. Åh øv, for hvordan dine GW'ere har det! Men hvis jeg husker rigtig, er det lykkes dig før at få dem 'back on track'... Solen har godt nok også været streng den sidste uge. Og dobbelt øv for Gåsebiller. Vi har dem også - traditionen tro - i år igen. Vi har dog fundet et middel der virker mod dem. Vores græsplan er ret stor, så det koster os 1000 kr hvert år, men med tanke på hvordan græsplænen så ud den gang hvor de fik lov at putte der, er det pengene værd.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er øv, men de plejer at komme sig -- jeg er nu alligevel ked af den hårdhændede behandling :-(
      Må jeg ikke spørge, hvad det hedder som I giver mod gåsebiller?

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...