onsdag den 15. februar 2017

Link til ny video med "min" perlesyningsteknik (næsten da)...


For ikke så længe siden blev jeg igen spurgt om, hvordan jeg syer mine perlekæder, specielt mht. montering af låse og dupsko – som jeg medgiver, sammen med afslutningen, er den mere tricky del af processen.   

Som tidligere henviste jeg til blogindlægget her, der beskriver perlesyningsmaterialer og syprocessen.  Beskrivelsen er ikke optimal, men jeg kan ikke gøre det bedre, og den video som jeg henviser til indlægget (den her, som foregår i et skummelt baglokale), er heller ikke optimal.   

Derfor gik jeg endnu engang på jagt på Internettet efter en vejledning/video der viser, hvordan man syer perlekæder med den teknik jeg anvender.  Lad mig tilføje, at jeg fortsat ikke ved, hvad ”min” teknik hedder, og at det øger udfordringen  :-) 

Ikke desto mindre fandt jeg denne video.

Den er bedre end den skumle baglokale-video, hvor perlekæden klemmes fast i en skuffe mens den syes.  Men den viser desværre ikke montering af lås/dupsko ved brug af trådforstærker, og der arbejdes med kort trådafstand mellem de løse og syede perler, fordi perletråden til sidst ”bare” klippes af.  Jeg binder og brænde den afsluttende knude (reelt slår jeg to knuder), og det kræver lidt længde på tråden, at kunne slå og stramme knuderne.  Begge videoerne klemmer perlekæden fast, mens den syes.  Det gør jeg også, men ikke på den måde, for den ende de klemmer fast, holder jeg mellem mine knæ :-)

Ok, det her indlæg blev ikke en hjælp til hvordan låse og dupsko monteres ved hjælp at trådforstærker, når man syer perlekæder med "min" syteknik.  Men dog endnu en video der viser selve syteknikken.  Men håbet er grønt, og det skal nok lykkes :-)

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...