lørdag den 15. april 2017

Perlekæde med keshiperler...


Ja, jeg ved, at jeg i går inviterede til gennemgang af mine perlekæder i perlefadet.  Men en ny perlekæde er kommet til, og den må jeg vise først :-)  Det er heller ikke sikkert, at den "overlever" længe i den nuværende udgave, for den er lige kort nok.


Man kalder denne typer perler for keshiperler, og de har en høj glans.  Det har de fordi de er lavet i laget mellem muslingen og muslingeskallen, og altså ikke inde i selve muslingen.  Det gør disse perler til noget særligt.  Netop derfor havde havde jeg lagt denne perlestreng tilside til mig selv, og havde tænkt at jeg ville sy en perlekæde, som jeg kunne ha' på til Amandas konfirmation, som jo er en særlig dag :-)

Men som sagt, kæden er lige kort nok, fordi perlerne fylder meget.  Desuden er jeg vist for vinterbleg -- for både perlekæden og jeg kommer til at se lidt fesne ud i hinandens selskab.  Det er ikke så godt, og slet ikke kønt.


Nu overvejer jeg, om jeg skal lave perlekæden om til en perlekæde med bånd, dog i en udgave med lædersnor, for jeg har en lækker flettet snor liggende.  Tænker, at det vil hjælpe, hvis perlerne ikke skal være så hudnære...

Lad mig slutte af med at nævne, at perlekæden er syet på almindelig perletråd (slået af tre tråde), syet med knude mellem hver perle, at perlestrengen er midterdelt, så de store perler kommer foran qua brug af smykkelås, og at perlekæden er monteret med dupsko i sølv.

/Bella

2 kommentarer:

  1. Kære Bella. Hvor er den smukkeste. Men du har nok ret i at den type perler kræver lidt mere længde.
    Kh Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jette!
      Ja, det er virkelig nogle smukke perler. Selve strengen med perler havde standardlængde, men når perlerne "stritter" så meget som de gør, så fylder perlerne meget, og kæden er blevet lige det korteste, så jeg laver den om. Jeg overvejer også, om jeg kan forlænge kæden med andre perler, men det ændrer ikke ved det blege udtryk. Under alle omstændigheder er perlerne smukke 😍
      Ka
      Kh. Bella

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...