torsdag den 31. august 2017

Perlefadet #12 -- lang perlekæde med store og små runde, hvide perler...



Nu er jeg tilbage i Oslo, og med mig har jeg denne perlekæde fra perlefadet, som ubetinget er en af mine yndlingsperlekæder!

Ja-ja, jeg ved det godt, det siger jeg om de fleste af mine perlekæder, men jeg er altså også ret glad for perler :-)

Perlerne i denne perlekæde er vidunderlige og har en meget flot lustre.  Det gengiver billederne dog ikke på retfærdig vis.  Jeg har vist perlekæden een gang tidligere tilbage i 2014, hvor jeg trods skinger baggrund har været bedre til at fange perlernes flotte lustre.  

Perlekæden er inspireret af en kostbar perlekæde fra Lynggaard, og min er i al beskedenhed mere vellykket end inspirationskilden :-)

Jeg bruger den typisk alene, eller sammen med "Margrethe-perlekæden".  Gerne ved festlige lejligheder, som f.eks. nytårsaften, men også "bare" på job.  

Jeg bruger den så ofte, at billederne afslører, at perlekæden trænger til at blive syet om, for den er ret nusset.  Faktisk så nusset, at jeg er helt flov over at vise den frem.  Nu har jeg som sagt taget den med til Oslo, hvor jeg håber på at få tid til at sy den om :-) 


Perlekæden er 115 cm lang, er syet på almindelig perletråd med knude mellem hver perle og er monteret med dupsko i sølv.  Selve perlerne er hvide, runde ferskvandsperler.  De store måler ca. 11 mm i diameter, og de små er af samme slags som indgår i abeloneperlekæden, og måler 2-3 mm.

/Bella

2 kommentarer:

  1. Jamen jeg kan da godt se, at den er vild nusset....:-) :-)
    Jeg kan godt lide, at der ikke er noget mønster i, hvor mange små der er i mellem de store - eller i hvert fald ikke at se for det utrænede perle øje:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dem er virkelig vildt nusset!!! Det er kun fordi at jeg ikke viste de "bedste" billeder, at du ikke er overbevist. Den er så nusset, at jeg ikke har haft den på siden, til trods for at jeg elsker denne perlekæde :-)
      Og ja, charmen ligger i den tilfældige rækkefølge af store og små perler :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...