søndag den 5. januar 2014

Bellas bedrifter = 1 år... og lidt om en ny perlekæde...

I dag har bloggen eksisteret i et år.  Den har med andre ord 1 års fødselsdag!  

Bloggen kom i stand som resultat af et nytårsforsæt, som jeg havde givet mig selv.  Nytårsforsættet handlede om, at jeg skulle/skal være bedre til at holde fri, og at jeg skulle forsøge at holde fri mindst en dag om ugen, hvilket kan være svært -- faktisk lidt af en bedrift, heraf navnet "Bellas bedrifter" -- når en arbejdsuge på 60 timer snare er reglen end undtagelsen.  Til at starte med forestillede jeg mig, at min ugentlige fridag skulle være om søndagen.  Her skulle jeg holde fri og hygge mig med kreative projekter, og dem kunne jeg passende vise på bloggen, som en logbog over kreative sysler og som dokumentation for fritid :-)  Den sidste del har fungeret meget godt og helt efter hensigten.  Men en hel ugentlig fridag har været svær at håndhæve.  Jeg synes dog at bloggen viser, at jeg er god til at være kreativ med den tid jeg har :-)  At jeg ikke altid har al den tid, som jeg kunne ønske mig, ses også på mine mange projekters karaktér, som typisk er små-projekter der er hurtige at lave.    

Et kig på bloggen kan efterlade én med det indtryk, at bloggen er en "papir-blog", fordi der foldes, klippes og klistres rigtig meget :-)  Omvendt handler nogle af de mest læste indlæg om mussel-malet blomster på enten sten eller krympeplast.  Det er faktisk ret interessant, fordi i min egen bevidsthed er bloggen en "perleblog".  Ferskvandsperler er ubetinget min store passion og interesse.  Oprindeligt havde jeg håbet på, at jeg på denne måde kunne "møde" andre med samme interesse, og at vi kunne udveksle idéer, syteknikker, materialevalg og anbefale steder at handle.  Det er dog ikke sket endnu.  Men håbet er jo lysegrønt :-)

Jeg forsøger at lave den blog, som jeg gerne vil læse hos andre.  En blog med kreative hobbyidéer, med regelmæssige indlæg til at blive inspireret af, og som der kan læses med på helt uforpligtende.  Bloggen er ikke særlig avanceret eller sofistikeret, og billederne er taget med mobil eller iPad.  I løbet af året har bloggen fundet sin stil, sin tone og sit sprog, den har med andre ord konsolideret sig, og er også blevet opdaget af en bredere skare af læsere.  Tak fordi du læser med.

Jeg besluttede også fra starten, at bloggen er en positiv og glad blog :-)  Min hverdag rummer også alt muligt andet -- stres, jag og bekymringer -- men bloggen er mit glade, positive og kreative fristed.  Bloggen er primært til for min egen skyld, men jeg er meget glad for at du læser med, og du skal være mere end velkommen til at lægge en kommentar på bloggen :-)

Da jeg startede på bloggen, ville jeg ikke fortælle nogen om den.  Bellas bedrifter var den hemmelige blog :-)  Da jeg endelig fortalte om bloggen til familie og venner, gav jeg samtidig skræmmende strenge ordre om, at de ikke måtte fortælle nogen om bloggen, eller skrive kommentarer på bloggen -- altså med undtagelse af Louise :-)  Ja, det er sådan lidt paranoidt og faktisk ret selvoptaget :-)  Jeg ville nemlig ikke have at mine seriøse og alvorlige kolleger opdagede bloggen.  Men faktum er, at de slet ikke læser den slags blogs, og at sandsynligheden derfor er lig nul!  Og hvis de endelig faldt over bloggen, hvordan skulle de så vide, at den dækker over mit kreative dobbeltliv.  De aner jo ikke at det liv leves :-)  Derfor kære mor og Henning, bror og søster, niece Emma, kusine Mette, kusine Dorthe, Christina, Charlotte W-H og Charlotte B. og Amanda-musen, Winnie, Lene og Lone (og pigerne i banken), Katriina, Jaana og Jesper (og Maria) og Ian og Melanie og Kaja, Susanne Ø. og Karen Margrethe ... og Anders, selvfølgelig, læs I lystigt med, og skriv gerne en kommentar hvis I har lyst.  Jeg vil blive så glad!  

Lad mig slutte dagens indlæg med at vise en perlekæde af vidunderlige smukke, sølvgrå ferskvandsperler, som jeg har syet til mig selv (en slags julegave :-)).  Jeg kan også allerede fortælle, at perlekæden ikke fungerer efter hensigten, og at jeg kommer til at lave den om.  Perlerne er ganske enkelt for store og for tunge, og tynger derfor perletråden, så perlekæden ikke bæres pænt.  Der er også tale om ualmindelig store perler, og for at give indtryk af størrelsen, består låsen af to firkanter i børstet sølv af hver 2x2 cm.  Den samlede længde på perlekæden -- fra ende til anden -- er 83 cm.  Perlekæden kunne have fungeret som et showpiece, men ikke som en almindelig perlekæde.  Det er min plan, at perlekæden skal afkortes til en 45 cm lang perlekæde og to armbånd -- det vil blive et smukt, rustikt sæt  i statement-stil.  Når jeg får tid :-)  




Ha' en dejlig søndag!

Mange kærlige hilsener
Bella

2 kommentarer:

  1. Tillykke med blog-fødselsdagen. Jeg nyder hver gang jeg kigger forbi bloggen. Super go' blog:-) Knus Louise

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde Louise! Og i lige måde :-) Knus, Bella.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...