søndag den 7. september 2014

Tusch til sten...

Jeg fik en mail for et stykke tid siden, som jeg ved et uheld er kommet til at slette.  Fra Kaja, Katja, Tanja?

Mailen handlede om, om jeg kan anbefale tusch til at tegne på sten med, og gerne i lyserød eller pastelfarver.

Jeg kan ubetinget anbefale tusch af mærket Farber-Castell!
De er gode at tegne med og holder farven.  Både med og uden lak (om lakering af sten, se evt. mere her)

Pastelfarver på sten kan dog være en udfordring, som jeg har prøvet at illustrere her med forskellige farver sten.  De mørkere sten "sluger" nemlig farven.  (Og så fik jeg lige byttet om på den blå og grønne tusch, da jeg tog billedet :-))
Farverne på stenene er fra venstre mod højre: lyserød, rød, grå, støvet blå, petroleumsgrøn og gul.



Her udover er der to streger i lyserød og rød tegnet med tusch af mærket Copic Multiliner (permanent ink), som jeg lige har købt, og derfor ikke kender holdbarheden af endnu -- men det vil jeg følge op på :-)  De er i hvert fald gode at tegne med.

Afsluttende kan jeg nævne, at jeg ikke vil anbefale at tegne på sten med tusch af mærket Staedtler, for de holder ikke farven og falmer.   Det er på godt jysk træls!


Nu er der kun tilbage, at ønske god fornøjelse!

Kh.
Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...