fredag den 16. januar 2015

Måske man kan kalde det et perleslips?


Måske man kan kalde denne perlekæde, som jeg har syet, for et perleslips?  

Perlekædens samlede længe er ca. 70 cm, og den er syet af mindre ovale hvide ferskvandsperler (perlelængde: 5-7 mm, perlebredde: 4-6 mm).  Den store rosa ferskvandsperle måler 1 cm i diameter.  Jeg har syet perlekæden på almindelig perletråd med knude imellem hver perle, og jeg er startet med at montere metalringen.  Afsluttende har jeg inden syningen af den rosa perle, ført perlekæden igennem ringen, og herefter afsluttet perlekæden.  Da jeg ikke var sikker på, at en "prop" af trådforstærker ville holde som afslutning på den rosa perle, har jeg afsluttet perlekæden ved at tilføje en lille smykkewire-perle som "stopklods", og det er blevet en hæderlig afslutning, synes jeg :-)


Hvis du synes, at perlekæden er lidt ujævn, så er det ikke pga. knuderne mellem perlerne, sådan som man tit ser det ved traditionel syning på silketråd, men der imod boring af hullerne i perlerne.  Disse perler er ikke topkvalitet, men gør sig fint til sådan et perlekæde-eksperiment.  I det hele taget er denne perlehobby ret taknemlig, for hvis en perlekæde ikke er vellykket, så er det bare at klippe den op, og det eneste man har spildt er perletråd og trådforstærker, for perlerne som er den udgiftstunge del i hobbyen, kan blot bruges på ny.  

Og hvis du synes, at du genkender ringen, så har jeg tidligere vist hele låsen her.  Nu havde jeg bare én tilovers, og den fik nyt liv i perleslipset :-)

Kh.
Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...