tirsdag den 29. september 2015

Status og reflektion på to-do/ta-da...


Det har været en stor oplevelse, at være med i den september 2015 to-do/ta-da som Helle og Linda tog initiativ til.

Jeg har lært nye blogge at kende, og fået mange søde kommentarer, og jeg nyder begge dele :-)

Jeg også fået gjort noget ved hængepartierne -- i hvert et par stykker af dem :-)

Jeg var dog ved at stresse på et tidspunkt, for mange nåede vanvittigt meget mere end mig, og havde hele tiden noget nyt at vise, og ikke bare sådan noget småtteri, som jeg kan vise frem.  Hos mig er det nogen gange en bedrift i sig selv, at fået taget billeder, skrevet indlægget og dokumenteret at der er liv på bloggen.  
Nå, men jeg valgte at sætte mig udover, hvad alle andre kan nå, og forholde mig til egen to-do-liste (og hvad jeg ellers havde tid og lyst til).

Personligt, var det ikke det mest velvalgte tidspunkt, fordi jeg nærmede mig afslutningen på mange måneders intensiv og hektisk arbejdsindsats.  Som har været noget ud over det sædvanlige, og som arbejdsmæssigt almindeligvis er mange timer om ugen.  Samtidig vil jeg også sige, at jeg tror, at netop deltagelsen blev min mentale redning :-)

Jeg nåede alle opgaverne på min liste -- ta-da!

Jeg fik:
  • hæklet drengebabytæppet færdigt -- det blev ret fint.
  • syet den vinterperlekæde, som havde ligget meget, meget længe.  Den er nu en af mine nye yndlingsperlekæder :-)
  • sat nyt bånd på perlekæden med de store hvide perler, og fik samtidigt syet den om, for den trængte.
  • lavet vinterpigerne færdige, så min mor kunne få dem til sin fødselsdag -- og hun synes, at de er søde :-).
  • hæklet en serviet til brødbakken, som blev ret vellykket, på trods af bare at være en forstørret bedstemorfirkant.
  • syet perlekæden med de store, ovale peacock-favede ferskvandsperler om, og ligeledes perlekæden med de glansfulde rosa kartoffelperler -- og hvor har jeg savnet at kunne gå med dem, så det er rigtig dejligt, at de kan bruges igen :-)
  • læst bogen af Karen Hørmann om smykkelodning, så jeg er velforberedt til smykkekurset i oktober.  Jeg vil læse den igen lige inden, at jeg skal af sted.

    Min deltagelse var min debut, og det er gået op for mig, at der er uskrevne regler.  Tror jeg?  Man kan få indtryk af, at man kun må lave det, man har på listen.  Men det har jeg altså ikke gjort.  Det var også en af de betænkeligheder, jeg havde til at starte med, for det ville lægge bånd på spontan kreativitet.  Og det har jeg ikke lyst til. 

    En kombination af begge dele har fungeret for mig, uskreven regel eller ej.  Og uanset hvad, så har det været en god oplevelse :-)

    /Bella

    10 kommentarer:

    1. Du har da nået rigtigt mange smukke ting og selvfølgelig skal man ikke lægge en dæmper på sin spontane kreativitet :-) Selvom det kan være svært, så skal man ikke lade sig stresse af andres bedrifter, men blot nyde sine egne :-)

      SvarSlet
      Svar
      1. Tak, Anne. Nej, vel, jeg synes som sagt også, at der skal være plads til spontan kreativitet. Ja, altså du stressede mig da lidt, med alle de fine ting du har fået syet :-) Super-flot!

        Slet
    2. Ja hold da op du har da fået lavet rigtig mange ting.. :) Det var da en god ide med sådan en to-do liste..

      SvarSlet
      Svar
      1. Tak, Joan. Det har været et spændende koncept at arbejde med, altså det her med at forhåndsdefinere noget af det man gerne vil lave, og så dokumentere det. Hvis du kigger rundt på nogle af de andre blogge, så vil du se imponerende lister -- der er blevet bagt, syet, hæklet og strikket, ordnet have og bed, ryddet op og bragt i orden .. og meget mere. Jeg har nogle skuffer med perler, som jeg med fordel kunne rydde op i, men jeg tror, at jeg venter til juleferien :-)

        Slet
    3. Jeg synes nu du har nået meget :-)
      Jeg har heller ikke nået alt. Ville da gerne, men gider heller ikke stresse over det... Jeg har i forvejen nået mere end normalt, så det er ok for mig :-)
      Kh Christina

      SvarSlet
      Svar
      1. Tak, Christina. Nej, jeg besluttede også ikke at stresse, for den arbejdsmåned jeg har haft har været vild i sig selv. Men da jeg ligesom havde sat "navn" på nogle projekter, så var det rart at kunne sætte sig ned og slappe af med dem, sådan på "lovlig" vis :-) Du har altså også nået rigtig meget -- hæklet, syet, været i haven og ryddet op. Det er altså effektivt, og godt gået! :-) Kh. Bella

        Slet
    4. Du har nået en super masse skønne ting.. og vi skal huske at krea skal være sjovt.. og det er jo ikke en konkurrence.. VI er jo heller ikke under samme vilkår .. det er jo forskelligt hvor meget tid man har til at være kreativ..
      og nogle ting tager længere tid end andre ting..
      Fedt at du har været med og jeg glæder mig til at følge med på din blog fremover.
      tak til dig fordi du har været med..

      SvarSlet
      Svar
      1. Tak Linda -- ikke mindst for dit initiativ med to-do/ta-da i september. Det har været en stor fornøjelse at deltage! :-) Flot arbejde! Jeg har brugt din liste til, at holde mig ajour med, hvad med andre har berettet. Super god service! I det hele taget, har jeg nydt mangfoldigheden og rummeligheden af forskellighed i forhold til kreativitet. Dejligt!
        Jeg glæder mig til fremover, at følge din blog. Jeg håber også, at du og din familie er i god bedring. Kh. Bella

        Slet
    5. Så mange fine ting du har nået. Det kan da godt være, at du ikke synes det ser ud af meget, men der er rigtig rigtig meget pillearbejde ved perler, så jeg synes nok du kan være godt tilfreds med listen;)
      Og jeg er kun lidt meget misundelig over det der Karen Hørmann smykkekursus. En gang om 100 år, når jeg er bare nogenlunde dygtig vil jeg også på et kursus hos hende. Meget gerne med fingerringe. Ville elske at lave MIN ring.

      SvarSlet
      Svar
      1. Tak søde haveheks -- vidunderligt navn i øvrigt :-)
        Ja, perleriet er noget pillearbejde. Det gode ved det er, at man skal ha' lav puls for at kunne lave det, og det er et godt udgangspunkt :-)
        Ja, fingerringekurset glæder jeg mig meget til, forcerer det jeg skal på, snart. Det ville have været rart, at vi kunne mødes i den forbindelse. Jeg har også forkælet mig selv med silver clay-kurset i november. Måske vi ses der? Begge kurser er nye for mig, og jeg vil glæde mig til at fortælle om dem, og om hvad jeg lærer og laver. Kh. Bella

        Slet

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...