søndag den 10. januar 2016

Foldede æsker med låg...


Denne weekend har været bedre, end jeg havde regnet med -- arbejdsmæssigt :-)  Det er jo altid dejligt, når det er sådan det går :-)  

Men jeg lagde tidligt, fokuseret og koncentreret ud lørdag morgen på arbejdsværelset, og det gav pote.  Weekenden har derfor været helt hæderlig -- heldigvis :-)  

Derfor blev der i dag lidt tid til at øve foldning af en ny type æsker.  Skønt, for jeg havde brug for, at lave bare et eller andet kreativt :-)

Lad mig sige det, som det er.  Tapetbøgerne frister, men det papir skal bruges med omhu, så jeg har øvet disse fine æsker med låg i papir fra reklamekataloger.



Hver æske-del (top og bund) foldes af fire stykke papir, som samles på smukkeste vis. 

Her udover er det en type æske, hvor bredde og højde er super-nem at regulere i modsætning til f.eks de æsker jeg normalt folder og med denne type æske, kan man også lave forholdsvis store æsker, fordi æsken dels sammensættes at flere stykker papir og dels har en stabil/robust konstruktion.  Det gør dem derfor også rigtig velegnede til tapet-papir-æsker :-)
Du finder vejledning til foldning af æskerne her

Det kan muligvis være lidt svært at gennemskue, hvordan resultatet af trin 4 skal se ud, men det skal se sådan her ud:


Fire stk. af dem samles til æskebund eller -låg :-)


/Bella

5 kommentarer:

  1. Se, det er jo en hel anden måde at folde æsker på end den jeg plejer at bruge. Den skal da prøves. Jeg har jo nemlig også to store tapetbøger liggende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var også en ny type æske for mig, og den har altså potentiale til tapeter :-) Jeg vil glæde mig til at se dine æsker :-)

      Slet
  2. Se, det er jo en hel anden måde at folde æsker på end den jeg plejer at bruge. Den skal da prøves. Jeg har jo nemlig også to store tapetbøger liggende.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...