tirsdag den 26. april 2016

Drik champagne og sid ned...


...og jeg burde måske tilføje ... "og lad bilen stå".

Men det er ikke det ærinde, jeg er ude i -- nej, det er faktisk noget helt andet :-)

I dag handler det om bordkort!  Det er min tanke, at disse fine, små stole, kan stå på tallerkenen eller ved kuverten og, med navnelabel på sæde eller ryg, angive hvem der skal sidde ved nævnte plads.

Er det ikke en sød idé?

Idéen med at lave stole af stativet fra boblevandsflasker (champagne, cava, asti, lambrusco m.fl.) har jeg set hos Tina Dalbøge, som har idéen fra bloggen 200procent, og begge bruger stolene til pynt.  Men man kan jo også lade stolene tjene den funktion, at være pladsanviser :-)


De er supernemme at lave, så lad dig ikke snyde af, at de ser avancerede ud.  

Kort fortalt skal metalbåndet løsnes, formes/udglattes, klippes over og fæstnes som stoleryg via stolens "bagben".   Herefter bøjes stolebenenes fødder på plads, og stolen er færdig.  Men følg vejledningen hos 200procent :-)  

Jeg har brugt en bidtang, en fladtang og rundtang -- som du også kan se på billedet.

Det største arbejde ligger i at tømme alle flaskerne, men det behøver man ikke være ene om -- man kan jo bede venner og familie om hjælp :-)

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...