mandag den 5. september 2016

Armbånd med røde designperler og lykkelås..


Jeg har syet et armbånd af de meget specielle design-ferskvandsperler, som jeg købte hos Karen Hørman.  

For at armbåndet kunne blive langt nok, måtte jeg ofre de øreringe jeg lavede tidligere.


Jeg har monteret en fin, flad lås i sølv, som populært kaldes en lykkelås.  Jeg skal dog ikke gøre mig klog på, om der rent faktisk er tale om det kinesiske symbol for lykke på låsen.  

Men det er en god type lås, som har den fordel, at hvis uheldet er ude og låsen går op, så tabes smykket ikke, fordi hægten holder smykket sammen.  Denne type lås kaldes indlysende også for en hægtelås :-)


Armbåndet er syet på almindelig perletråd slået af tre tråde, og der er knude mellem hver perle.

Et hurtigt hyggeprojekt :-)

/Bella 

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...