torsdag den 3. november 2016

Luxusperlekæde -- et statement...


Jeg har strenget en ny perlekæde op til mig selv.  Ja, jeg har jo ikke rigtig nogle, vel? :-)  

Det bliver en statementhalskæde af ganske særlige ferskvandsperler -- nærmest som et kors -- som pga. perlens huls placering fylder, og derfor bliver en stor og voluminøs een af slagsen.  

Jeg ser for mig, hvordan at perlekæden vil gøre sig til en sort, enkel cocktailkjole og med elegance sikre velklædthed.  

Ikke, at jeg ifører mig cocktailkjoler i tide og utide.  Men faktum er, at jeg har perlerne, de er skønne, og man ved jo aldrig! :-)

Jeg har brugt flere aftener på at nå frem til netop denne kombination af perler.  For jeg har ikke nok korsperler, og perlekæden skal derfor forlænges med andre perler.  

Jeg startede ud med at kombinere med rosa kartoffelperler med en vidunderlig lustre.


Men det fungerede ikke rigtig.  Udtrykket blev for pænt og kæden var for kort.


Jeg har derfor nu kombineret med sølvfarvede stavperler, boret på langs, som giver godt til længden.  Det fungerer rigtig godt.




Nu skal jeg bare finde ud af, om jeg skal montere dupsko eller lås.  Og så skal perlekæden selvfølgelig strenges rigtig op, på lang nok tråd, så den kan blive syet :-) 

Måske det først bliver efter ferien?  Men det kunne nu også være en flot perlekæde, at ha' med til Rom...

/Bella

6 kommentarer:

  1. Perlerne er så usædvanligt Bella. Jeg har aldrig set noget lignende dem før. Jeg ved, du vil gøre dem til en smuk halskæde til at gå med din cocktail kjole!

    SvarSlet
    Svar
    1. Yes, these pearls are indeed unusual. And honestly, the first picture does not owe them credit. As a string they are lovely – absolutely lovely! – less on an individual basis. I already know that I don’t have time to make the necklace (i.e., sew it with knots between each pearl) before we leave for Rome for a week’s holiday, but perhaps I can wear it for New Year’s Eve? :-)

      Slet
  2. Hvor er de kønne - specielle, men kønne-:)
    Og jeg kan sagtens se en sort kjole og disse perler sammen, smukt-:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er specielle, men skønne qua form og glans :-) De kan selvfølgelig bæres hele året, men har alligevel denne årstid imod sig pga. tørklæder og kraftigere strik. Det er derfor jeg fabulere om cocktailkjoler -- den lille sorte :-) Måske den ender som en kæde til nytårsaften, hvem ved?

      Slet
  3. Hold nu op, hvor nogle lækre perler. De ser meget luksuriøse ud. Du må lige tage et billede af dig med cocktailkjole og perlekæden på. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, Karin, de er nemlig lækre og luksuriøse :-) Ja, jeg hører du fisker efter et billede :-), meeeen jeg hører desværre ikke til blandt de fotogene...

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...