fredag den 20. januar 2017

Malede dannebrogssten...


Amanda skal konfirmeres til foråret (ja, det er denne unge dame jeg taler om (scroll ned), som i mellemtiden er blevet 13 år).  

Amanda ønsker dybrød bordpynt (ikke bordeaux, men dybrød!).  I første omgang er jeg på kig efter alle former for rød inspiration, og det er i den forbindelse, at jeg faldet over disse malede dannebrogssten, som Rikke Hammershøj har malet.  

Jeg tænker, at de kunne være søde som f.eks. bordpynt, i vindueskarme, i krukkerne på terrassen, og at man ikke kan ha' for mange, når konfirmationen skal holdes hjemme.

Da vi var hjemme i julen, havde jeg de her tre sten med til Amanda, for at høre hvad hun synes om ideen, og den er hun med på :-)  Så jeg maler sten i små ledige stunder :-)  

Det betyder også, at jeg er ved at tune mig ind på hvilke sten der er bedst.  Den mindste sten er f.eks. for mørk og det skinner igennem, så lyse (og glatte) sten er bedst!

Jeg tegner og farvelægger med poscatusher, kun oversiden, og lakerer med klar lak.  Undersiden står rå tilbage -- det er også ganske flot!

/Bella

2 kommentarer:

  1. Mellemmanden ønsker pt røde farver til sin konfirmation til næste forår, så den ide nupper jeg da lige👍🏼
    De er super fine🙂

    SvarSlet
    Svar
    1. Snup endelig idéen, for den er ret fin og enkel (og kønsløs, da det jo handler om fejring). Og skulle han ændre farveønske, så ændrer det jo ikke ved at Dannebrog er rødt og hvidt :-) Jeg var løbet tør for sten, jeg måtte lige en tur i havekrukkerne for at se om der var nogle gode kandidat-sten :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...