fredag den 13. oktober 2017

Babytæppet til Luna...


Her ligger babytæppet til Luna.  Det er vidunderligt blødt -- babyblødt! :-)

Opskriften er en tilpasset udgave af en opskrift på babytæppe fra Familiejournalen (nr. 20, 2016).  

Når jeg skriver tilpasset, så er det fordi jeg ikke kunne få maskerne til at passe på mellemstykket med fastmasker, hvilket egentlig skulle være den lette del.  Hrmm?!  Så jeg droppede mellemstykket.  Jeg fulgte heller ikke opskriften mht. kanten.  Jeg har hæklet to rækker stangmasker, og lavet hjørner efter Iben-Ericas vejledning.

Jeg har hæklet på nål 4 i det lækre merino-silkegarn fra Garnudsalg.  Jeg har brugt knapt 3 fed.  Tæppet vejer efter vask 293 g.

Tæppet måler 71 x 65 cm, selv om at det ser kvadratisk ud.





Nu skal tæppet videre ... det skal være Lunas :-)

/Bella

4 kommentarer:

  1. Det ser bare så lækkert og blødt ud. God weekend til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Karin!
      Kan du også ha' en skøn weekend!

      Slet
  2. Hvor ser det fint og blødt ud. Så lykkedes det ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Henriette! Ja, det lykkedes :-) Arbejdet med tæppet har også været mental-terapi, for mødet med norske myndigheder har vist sig overordentligt besværligt og ret stressende, så har det været godt at ha' et projekt som dette at koncentrerer sig om efter arbejde :-)
      Jeg håber, at din arbejdssituation er kommet mere under kontrol. Knus!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...