torsdag den 12. oktober 2017

Sonjas armbånd...


Jeg har syet Sonjas armbånd.  Det var det, jeg havde gjort klar til i lørdags.  

Det er et klassisk, enkelt armbånd med ferskvandsperler med det karakteristiske navn: kartoffelperler (fordi perlerne formmæssigt ligner kartofler).  

Men det tog lige et par forsøg.  Første gang gik den afsluttede knude op, netop som jeg havde klippet trådene, og skulle til at brænde knuden.  Så var der ikke andet at gøre, end at starte forfra.  Den anledning benyttede jeg til at skifte en enkelt perle og rækkefølgen af et par andre perler.  Men rokaden af perler var ikke vellykket, og den indskiftede perle viste sig at ha' en mat plet.  Så det måtte jeg lave om.  Så, som man siger: "3. gang er lykkens gang" :-) 

Armbåndet er monteret med en rustik, kugleformet magnetlås i stål.  Armbåndet er syet på almindelig perletråd (slået af tre tråde) med knude mellem hver perle -- dog med dobbelt-knude mellem de tre perler på hver sin side af låsen.  Armbåndet måler 18 cm inkl. lås.

De dobbelte knuder gør armbåndet mere robust og langtidsholdbart.  Armbåndet kan pga. de dobbelt knuder holde til at blive åbnet ved, at man trækker låsen fra hinanden ved at hive i armbåndet.

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...