onsdag den 8. november 2017

Tips til garn- og hobbybutikker i Oslo...

Jeg har allerede delt Kristines anbefalinger af Norway Designs og Oslo Strikkefestival

Men Kristine har mange flere Oslo-anbefalinger, og de kommer her :-)

GARN:
Fru Kvist er en hyggelig garnbutikk i sentrum (Øvre slottsgate 6). 
Her er det en del sosialt som foregår også, kurs og treff.  De har bøker også, helst "feelgood-sjangeren".

På Majorstuen finnes garnbutikken Tjorven Garn (Valkyriegata 17), bredt utvalg, også i utenlandske, eksklusive garn. 

På Bjølsen finnes Strikkelilly (Gjøvikgata 1) -- damene er kunnskapsrike. 

På Grünerløkka finnes idealistiske Grünerløkka Garn (Thorvald Meyers gate 27) 

Også på Grünerløkka finnes Pickles (Markveien 56C). Har også treff og kurs.

På Tøyen finner man Værbitt (Sørligata 46). De har fargeverksted der de farger opp garn og selger. Man kan gå på kurs også. 

Ellers finner man garnbutikken Strikkedilla på Oslo City (Shoppingcenter, Stenersgata 1).

Heimen Husflid, som ligger i kjelleren på Glas Magasinet på Stortorvet 9.  Der finnes garn fra små og store spinnerier i Norge. Rauma er den største fabrikanten. Det er både strikkegarn og vevgarn.

Nøstet Mitt er i øverste etasje i Storo-senteret (Vitaminveien 7-9), og har udover garn en hel vegg med fine knapper.

QUILTNING:
Kathrines Quiltestue (Frederik Stangsgate 41).

Herudover nævner Katrine endnu en butik med quiltning, nemlig:
Lappemakeriet (i Bærums Verk uden for Oslo). 

HOBBY: 
Kristine nævner også Hobbykunst (Ola Hegerbergs gate 8, Rasta) -- de ligger et lite stykke utenfor Oslo. 

Samt Kunstnernes Eget Materialutsalg (KEM) (Brenneriveien 9b) som også har netbutik, og jeg kan tilføje Tegne.no (Pilestredet 55), som er velassorteret i tegneartikler.  

I tillæg kan nævnes danske kendinge som Stoff og Stil (Storgata 11), Søstrene Grene (Kongens gate 31, Markveien 48, Bogstadveien 36), Tiger (Flying Tiger Copenhagen: Torggata 2-4, Markveien 44, Bogstadveien 27) og Panduro Hobby (Karl Johans gate 4-6).

God fornøjelse!

/Bella

Ps. Jeg mangler at finde en butik med origamipapir -- Tegne.no har lidt samt Panduro Hobby.  Tanum (boghandel, Stenersgaten 1) har også lidt origamipapir.  Jeg søger også en butik med materialer til smykkefremstilling -- selvfølgelig gerne velassorteret, men selv beskedent udvalg har min interesse (og af en bedre kvalitet end Panduro Hobby og Søstrene grene - ja, jeg er krævende :-)).  
Lad mig vide, hvis du kender nogle gode krea-butikker i Oslo :-)

2 kommentarer:

  1. Jeg forestiller mig at din tid i Oslo er koncentreret om arbejde. Men der er da nok af spændende butikker at kaste sig ud i også i Oslo :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg arbejder en del :-) Men jeg prøver også at finde en fornuftig balance, med tid til kreativ udfoldelse :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...