fredag den 16. marts 2018

Bella på tur...


Jeg har været i New York den seneste uges tid.  Til konference.  Dvs. konferencen var på Rutgers University i New Brunswick en halv times tid i tog fra Manhatten.  Så selvfølgelig skulle Manhatten besøges :-)

Stor, larmende og hektisk by, og tæt pakket med folk!


Jeg var bl.a. i stormagasinet Macy's...


...som havde pyntet et par af vinduerne med store origami-fugle... 


Jeg må hjem og ta' hul på mine tapetbøger, som jeg endnu ikke har nænnet at anvende.

Det blev også til et smut i Central Park, som man for alvor forstår er et åndehul midt i dette inferno af en by.


Og selvfølgelig også et par perlebutikker, når jeg nu var på de kanter :-)

Men sandt skal siges, udvalget og sammenhæng mellem pris og kvalitet skuffede, så jeg blev hverken fristet (synderligt) eller gjorde ekstraodinære gode kup.




Jeg købte en streng med chunky, røde koralperler (som jeg vil lave armbånd af) og en streng med bitte-små top-borede dråbeperler i en lysere, varm peacock-farve.  Her udover lidt sølv-oxyderede perlestave og et par sølv-oxyderede karabinehagelåse.  

Intet sindsoprivende -- mere en slags basis-køb -- som jeg kunne ha' købt hvor som helst :-)

Men for folk med interesse i jade, så havde den sidste butik et imponerende udvalg.
   
/Bella

4 kommentarer:

  1. Skønne origamifugle. Jeg har også et par tapetbøger, som jeg fristest til at folde i. Måske en sommerfugl. Jeg har svært ved den sidste del af origamisommerfuglen. Måske du kender en god video, hvor jeg kan se det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Karin, prøv at kig på dette indlæg om origamisommerfugler (+ anbefalinger): http://bellasbedrifter.blogspot.no/2014/04/origami-sommerfugle.html
      Du skal nok ikke bruge tapet, men et andet stærkt, tyndt og fleksibelt papir — alt andet lige sommerfugle er skønne :-)

      Slet
  2. Det giver sådan et lille gip i mig, når jeg ser andre har været i New York. Jeg boede der i et år for mange, mange år siden og var for første gang tilbage sidste efteråret. Jeg ELSKEDE at bo på Manhattan - jeg var også rigtig, rigtig glad for vores besøg men glædede mig efter en uge til at komme hjem. Men tempoet er jo også et helt andet, hvis man har en uge sammen med kæreste og børn end når man har et helt år og liv foran sig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glædede mig også til gensynet med Manhatten, og mindst lige så meget til at rejse derfra igen. Meget hektisk byliv og mange, mange mennesker — ret overvældende og samtidig tillokkende. Men Trump Tower på 5th avenue imponerede mig ikke. Mange tog billeder, men jeg ville ikke gi’ ham den tilfredsstillelse. Næ, jeg ville hellere købe perler :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...