fredag den 16. august 2013

Musselmalet ringe…

NB! Dette indlæg er redigeret efter krav fra Royal Copenhagens advokater.  Billeder af fingerringe med mussel-inspireret mønster er fjernet.  For uddybning læs evt. dette blogindlæg.

Det blev med andre ord min tur til at prøve krympeplast af, og det er ikke sidste gang.  Det er skægt! :-)  Jeg har lavet fingerringe i krympeplast.  Og for ikke selv at brænde fingerne, allierede jeg mig med herren i huset, så det var ham, der hev ring for ring ud af ovnen og formede dem, imens jeg heppede :-) 
 
Forhistorien er, at jeg på nettet havde set musselmalet ringe som Lis med bloggen "Karlsons kludeskab" havde lavet.  Tanken var at købe en ring af hende, men linket til hendes amiobutik er inaktivt.  Så måtte jeg selv i gang :-)

Jeg har købt hvidt krympeplast hos Panduro Hobby, og jeg har tegnet med mørkeblå Posca-tusch (str. 0,7 mm).  Man tegner på plastens ru side, så på den blanke side havde jeg forsigtigt optegnet 1,5 cm brede x 15 cm lange baner med blyant.  Da jeg var færdig med at tegne det mussel-malet mønster klippede jeg banerne ud med en saks, og rundede enderne.  Herefter 2,5 minutter i 175 grader forvarmet ovn. 
 
Det har været en stor hjælp for mig, at læse vejledningen som June med bloggen ”PlanetJune” har lavet.

God fornøjelse!

Kh.
Bella

DIY – materialer: krympeplast, blyant, lineal, Posca-tusch, saks, bagepapir, ovn og form-dims til at forme ringen rundt om.  (Jeg brugte en tyk tusch, som lige fik et par runder malertape, for at få den helt rigtige ringstørrelse til mig).

7 kommentarer:

  1. Sælger du en ring? kh Kamilla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kamilla. Ja, det kan vi godt finde ud af. Kan du ikke sende mig en mail på mail.til.bella@gmail.com, så kan vi aftale det praktiske. Kh. Bella

      Slet
  2. Svar
    1. Nej, de er ikke til salg, men er lette at lave selv. De er lavet af krympeplast.
      Kh. Bella

      Slet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  4. Sælger du endnu? Skriv gerne en sms på 60612262..

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...