torsdag den 10. juli 2014

Hvad smykkefadet gemte #8...

smykkefadet kan man også se en perlekæde med store petroleumsgrønne ferskvandsperler der populært kaldes kartoffelperler (pga. formen).  Her med stjerne-smykkelåsen.





Hva' kan jeg fortælle udover, at den er jeg også rigtig glad for?   Jeg kan li' farven, den uformelle form på perlerne og størrelsen (som ikke er for stor og heller ikke for lille).  Perlerne er farvet og spiller i nuancerne fra lys til mørk petroleumsgrøn.  Rigtig flot!

Perlekæden viser også tydeligt, at en perlekæde med ægte perler ikke behøver, at være hvide, runde perler som man forbinder med fine damer i Nordsjælland og det generelt lidt ældre segment af danske damer.  I øvrigt har jeg selv flere perlekæder med hvide runde perler -- udover de to jeg allerede har vist -- og jeg elsker dem!  ...Og jeg bor ikke i Nordsjælland, og er endnu ikke i segmentet blandt de lidt ældre damer :-)  Sidstnævnte er selvfølgelig et spørgsmål om tid -- og følelsen af alder er relativ :-)

Du finder fakta om perlekæden nedenfor -- ha' en skøn dag!

Kh. 
Bella

Fakta: 
  • Ferskvandsperler, populært kaldet kartoffelperler, indfarvede: petroleumsgrønne, (diameter): 7-9 mm
  • Syet op på perletråd med knude mellem hver perle
  • Monteret med sølv-dupsko
  • Længde på perlekæden: 45,5 cm (uden lås)
  • Lås: udskiftelig smykkelås, stjerne i sølv (ca. 17 mm)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...