søndag den 1. december 2013

Englebasser...

Jeg har fået en sød idé.  Idéen er inspireret af Obama-kerub-englen.  Men i stedet for et billede af Obama (no offence), har jeg påklistret ansigter af børnene i vores familie :-)


Hvilken mor/mormor/farmor/svigermor/søster/svigerinde kan ikke se humoren i det, og vil samtidig synes at det er sødt, at have sine børn hængende på juletræet?


DIY:

1. Jeg Googlede billeder af engle, og printede dem ud, som jeg ville bruge (i sort-hvid).

2. Herefter printede jeg (også i sort-hvid) digitale billeder af børnene.  Jeg skalerede og tilpassede størrelsen af billederne, så de nogenlunde passede med englene.

3. Så var det frem med saksen, og jeg klippede engle og ansigter ud.

4. Bagefter limede jeg englene og ansigterne op på et ark kraftigt papir med farvet/mønstret bagside. Jeg har brugt Vivi Gades julepapir.

5. Englebasserne blev herefter klippet ud og pyntet med glimmerlim på vingerne i bedste glansbillede-stil.

6. Som afslutning satte jeg en lille tråd i, så de kan bruges til ophæng  De kan også bruges som til-og-fra-mærker på julegaverne :-)


Disse små englebasser indgår i de hjemmelavede adventsgaver, som jeg har lavet til min mor, svigermor og Louise, og i dag 1. advent har de fået deres egne englebasser til ophæng :-)

Håber, at du kan bruge idéen :-)

Kh.
Bella

DIY -- Materialer: papirprint af engle, papirprint af ansigter, kraftigt papir, saks, lim og glimmerlim.  Samt nål og tråd.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...