fredag den 20. juni 2014

Hvad smykkefadet gemte #2…


fadet ved siden af elefantlåsen lå en smykkelås i sølv med form som en stjerne.  Den bruger jeg lige for tiden mest til denne skønne perlekæde med forskelligfarvede ferskvandsperler.  Farverne er dæmpede og spænder fra kølige grå nuancer til gyldne, mocca-, bordeaux-, oliven-farvede perler samt sorte og hvide.  Med undtagelse af de hvide og grå perler er resten af perlerne indfarvede.
   

Perlerne har jeg købt for flere år siden hos ANKU, og de var ret populære, så hver gang jeg kommer forbi, kigger jeg bl.a. efter dem :-)

Perlerne er ikke helt runde og varierer lidt i størrelsen, men er ca. 5 mm i diameter.  Stjernelåsen måler ca. 17 mm.  Perlekæden er lang og måler  i alt, uden lås, 85,5 cm. 

Engang imellem forlænger jeg kæden med en ekstra kæde med samme slags perler.  Begge kæder er monteret med sølvdupsko.





Når jeg bruger den forlængede udgave, lægger jeg enten perlekæden dobbelt, eller slå en knude på den lange kæde.

Kh. og god weekend,
Bella

Fakta:

Perlekæde nr. 1
  • Ferskvandsperler, forskelligfarvede, størrelse (diameter): 5 mm
  • Syet op på perletråd med knude mellem hver perle
  • Monteret med sølv-dupsko
  • Længde på perlekæden: 85,5 cm (uden lås)
  • Lås: udskiftelig smykkelås, stjerne i sølv (ca. 17 mm) 

Perlekæde nr. 2
  • Ferskvandsperler, forskelligfarvede, størrelse (diameter): 5 mm
  • Syet op på perletråd med knude mellem hver perle
  • Monteret med sølv-dupsko
  • Længde på perlekæden: 42,5 cm (uden lås)
  • Lås: udskiftelig smykkelås, Lynggaardlås: kugle "blonde" i hvidguld (10 mm i diameter)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...