søndag den 20. december 2015

Vinterpiger som julepynt...


Adventsgaven denne søndag er vinterpiger i en juleudgave :-)

De er lavet af gammeldags trætøjklemmer.  Inspirationen kommer herfra -- og dem kunne jeg altså bare ikke modstå, og så var det lige meget, at det var i august at jeg så dem :-)

Jeg måtte prøve selv.  Jeg brugte, hvad jeg havde, og ludobrikkerne blev til vinterpiger til min mors troldegren.

Tøjklemmerne, som jeg har brugt her, har jeg købt hos Grafical.  De var lidt ru, så jeg sleb dem med sandpapir inden, at jeg farvelagde dem med Posca-tuscher.  Belært af erfaring kan jeg anbefale, at tegne øjne, hårgrænse og mund med Faber Castell-tuscher str. S.  

"Glimmer-skoene" er glimmerstøv limet på med klar lak, og hele dukken er også efterfølgende lakeret med den samme klare lak (som er den jeg også bruger til at lakere sten med.  Den er købt i XL-byg, og hedder "Fast dry projekt enamel", er vandbaseret, og er lavet af firmaet Plati-kote). 

De små skrue-øskner er også købt i XL-byg.  Jeg hammerede lige for med et søm inden, at jeg skuede øsknerne i. (OK, Anders hammerede for med et søm, men jeg skuede dem i :-)).  Jeg brugte en smykkefladtang, da jeg skruede øsknerne i, for at kunne holde fast.    

Mavebæltet er et smalt stykke guldbånd, som jeg sat på med dobbeltklæbende tape.  Halstørklæderne er klippet i rød filt, og hæftet med limpistol.  Som noget af det sidste limede jeg snefnugspailletter på, også med limpistol.
   


Jeg er vild med dem :-)

Og jeg er ikke den eneste, der synes at denne type julepynt er sødt, for så sent som i fredags viste Kate fine tøjklemme-soldater inspireret af balletten Nøddeknækkeren.

Glædelig 4. søndag i advent.

/Bella

4 kommentarer:

  1. Hvor er de altså bare søde :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Joan -- jeg er jo indlysende helt enig :-)

      Slet
  2. De er altså bare virkelig søde ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er de :-) og derfor smeltede mit DIY-hjerte også, så de måtte laves :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...