torsdag den 7. maj 2015

Smarte hårelastikker af folde-elastik...


Jeg har længe kigget på de søde, smarte hårelastikker i blød foldeelastik uden selv at gøre noget ved det.  Men da jeg fornylig var til frisør, og der kunne konstatere, at prisen var ret pebret (ca. 60-70 kr. for 5 hårelastikker), så kan det nok være, at jeg fik fundet elastik frem :-)




Du kan købe foldeelastik i enhver almindelig stofbutik, og 1 m. elastik koster ca. 15-18 kr.

Jeg har bl.a. købt min elastik på nettet hos Stopdepotet.dk og hos Handler i Vingårdstræde 19 (Kbh.)/www.lynlaase.dk.

Jeg har brugt ca. 23 cm elastik til hver hårelastik -- og det bliver ikke meget nemmere :-)
  1. Læg elastikken dobbelt, slå en knude, som trækkes ud til enden, og stram godt til.  
  2. Klip enderne på skrå, for at minimere at elastikken trevler.  
  3. Og som en ekstra finish, brænd enderne med en fyrfadslighter, for netop at undgå at enderne flosser, og at elastikken ser sjusket ud.
Det var det! :-)

Og når jeg nu var i gang, kunne jeg lige så godt lave en kæmpeportion, så de store og små piger i min omgangskreds kan blive forsynet med nye hårelastikker :-)



Kh.
Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...