onsdag den 27. januar 2016

Flere foldede æsker...


Flere foldede æsker er kommet til.  

Nu øver jeg foldning af æsker i origamipapir af forskellige kvaliteter, og strammer op på samlingerne ved at fæstne indersiderne med dobbeltklæbende tape -- med undtagelse af den sidste æskeside, hvor jeg ikke kan komme til.  

Men det kan anbefales :-)  Det giver en fin og 'stram' æske med en tæt lukning i toppen.




Næste skridt bliver at regne ud, hvor meget større æskens låg skal være, når jeg begynder at folde i væsentligt tykkere papir -- som f.eks. tapeter :-)

Lige nu folder jeg æskebund og æskelåg i samme størrelse, og det går, men papirets tykkelse har betydning.  Det må der findes en formel for -- noget i stil med, at lågets størrelse skal øges med 4 x papirets tykkelse.  

Det skal prøves af :-)


/Bella     

2 kommentarer:

  1. Sikke fine æsker! Jeg har lige lært kunsten af min datter, som kom med det fra sin SFO ;o) Så vi har lavet mange bunde, og jeg synes at det er smukt med de toppe, du har lavet :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Elena! :-) Ja, de er fine, og det er et nemt og hurtigt lille projekt at hygge med :-) Og så er de ydermere gode til opbevaring og som gaveæsker :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...