onsdag den 1. marts 2017

Hvad skal man med en halskæde, når man har hovedet under armen?


Jeg har endelig fået syet perlekæden med korsperler (ferskvandsperler), som virkelig er en luksus-statement perlekæde.  Det var oprindelig min plan, at jeg ville ha' syet den, så jeg kunne ha' den på nytårsaften.  Sidste år, altså :-)  Men det nåede jeg ikke.

Det er en perlekæde, som er vanskelig at sy, fordi perlerne stritter ud til alle sider, og tråden derfor konstant hænger fast og vikles ind.  Den er også vanskelig, fordi der er meget lidt plads til at sy de afsluttende knuder.  

Derfor er det også træls, at jeg er nødt til at sy den om.  Hvis jeg nu bare havde tænkt mig om, da jeg strengede perlekæden op, så havde det ikke været nødvendigt, men det gjorde jeg ikke.  Det er ekstra ærgerligt, fordi afslutningen er særligt vellykket.  


Men da jeg strengede perlekæden op, var jeg mest optaget af at sikre balance i perlekædens udtryk, samt sikre at perlekæden var mest voluminøs fortil, fordi perlekæden skal (skulle) lukkes med smykkelås foran.  Netop derfor var det også vigtigt, at de afsluttende perler i hver ende af perlekæden havde et plateau, som dupskoen kunne stå på.  Så det skulle jeg også sørge for.  Men jeg sørgede ikke for at tjekke, om der var plads til låsen.  

Det er der ikke!  Altså!  (💀💣💥😠).

Fint, med en perlekæde der ikke kan låses (ironisk sagt!).


Jeg kan allerede nu afsløre, at der kommer til at gå et stykke tid, før jeg har lyst at tage kampen op med denne perlekæde igen.  Uanset hvor lækker, at jeg synes den er.

/Bella

10 kommentarer:

  1. Nej, hvor ærgerligt:-(
    Betyder det så, at du ikke fik den sorte cocktailkjole på?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er nemlig ærgerligt. Men jeg kan kun takke mig selv.
      Nej, jeg fik ikke den sorte cocktailkjole på, men en anden smuk kjole i sort og hvidt mønster, og dertil kombinerede jeg tre lange perlekæder til en snoet statementhalskæde. Faktisk ret flot -- synes jeg :-)

      Slet
  2. Æv hvor er der ærgeligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var ærgerligt -- sådan går det, når man har hovedet under armen!

      Slet
  3. Uf altså:-(
    Kan man ikke få en smuk og lækker aflang perlelås, så den alligevel kan komme ind og få fat i dupskoene?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, "uf", det er lige hvad det er :-)
      Jeg tænker også i baner af en aflang lås. Min allerførste tanke var en smuk Lynggaardlås :-) Men den er selvfølgelig alt for dyr! Nu tænker jeg baner af en aflang magnetlås. Men jeg tror kun, at jeg har en guld tilbage. Så jeg må kigge gemmerne igennem. Jeg kommer vist ikke uden om, at skulle sy den om. genne

      Slet
  4. Den er rigtig smuk, så synes, du skal se om ikke kan finde kampgejsten.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er virkelig rigtig smuk! Og ret besværlig at sy! Det orker jeg ikke lige nu. Men måske når jeg kommer tilbage fra Oslo, hvor jeg er på vej til konference. Sådanne begivenheder plejer at være motiverende. For smuk er den, og jeg vil jo gerne ha' den i brug :-)

      Slet
  5. Dette projekt sikkert prøvet din tålmodighed bella! Slutresultatet er en herlig gammel udseende artefakt! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. No doubt, the sewing of this necklace did test my patience, which is why it is so upsetting to realise it couldn't fit the clasp. The pearls are so unusual that they appear as a very artistic statement necklace, but difficult to work with. And another round of work is needed, but I can only blame myself :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...