søndag den 20. august 2017

Status på plaiden...


Jeg hækler stadig på plaiden af garnrester :-)  

Nu er projektet endvidere flyttet med til Oslo, og det betyder også at det har været med på færgeoverfarten, hvor det fik megen opmærksomhed og gav anledning til flere gode snakke :-)  

Men det er heller ikke sådan lige til at overse, for det er 165 cm bredt og måler i skrivende stund 120 cm i længden.  Dvs. at jeg har hæklet 2/3, og kan om ca. 50-60 striber (+ en kant) se en ende på det projekt.  

Det er et dejligt projekt, og må gerne trække ud, for jeg ved ikke hvad der skal erstatte det :-)

Parallelt med reste-plaiden, er jeg også i gang med det råhvide babytæppe.  Det er også kommet med til Oslo.  Men det driller.  Så jeg trevler op og trevler op.  Hver gang jeg har hæklet stykket med fastmasker mellem mønsterdelene, har jeg for mange masker.  Nu prøver jeg een gang til at følge opskriften slagvis, og hvis det ikke passer, så laver jeg min egen løsning.  For lykkes skal det!


/Bella

4 kommentarer:

  1. Skønt tæppe der kommer ud af resterne. Og nu er det ved at have en størrelse, hvor det varmer. når du sidder med det her til vinter ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Henriette! :-) Og ja, nu er det lunt at sidde med -- det er meget hyggeligt :-)

      Slet
  2. Sikke nogen flotte farver, det har det tæppe. Jeg kan også rigtig godt lide mønstret - tænker det er Klodshans? Jeg har haft så lidt tid den sidste tid til at både læse og skrive her i Blogland, men jeg vil lige kigge tilbage blandt dine indlæg og se, om jeg kan blive lidt klogere på det omkring din flyt. Knus og fortsat god søndag.

    SvarSlet
  3. Tak, Malin! :-) For at være helt ærlig, så vælger jeg de farver blandt resterne, som jeg synes går bedst sammen ... det er nu bare helt almindelig granny stripes -- 2 k. i hver stribe :-)
    Flytningen, er kun mig og ikke hele husstanden. Vi har fundet en lille lejlighed til mig som er pendlerbolig, når jeg er i Oslo. og som med så meget andet, så tager det tid, at komme på plads. Men hver dag er et skridt i den rigtige retning :-).

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...