søndag den 22. juni 2014

Kort og kuverter...


Endelig havde jeg lidt tid i går, hvor jeg kunne finde papir og saks frem og klippe-klistre.  Hele eftermiddagen hyggede jeg mig med at lave kort og kuverter -- med te på kanden og regn på ruden.


Da vi tidligere i år var på ARoS, købte jeg flere kunstbøger på udsalg.  Ikke pga. kunsterne eller motiverne, men udelukkende pga. papiret.  Alle der har bladret i en kunstbog ved, at de er trykt på lækket, kraftigt papir.  Lækkert papir, som også er skønt at arbejde med, og bruge til DIY-projekter :-)  Man kan også være heldig at finde egnede bøger, når boghandlerne holder udsalg (typisk i januar). 


Kuvertskabelonen har jeg downloadet gratis hos ZiggityZoom.com lige her.  Det er en fin skabelon, som udnytter papiret rigtig godt, så der ikke spildes for meget af det lækre papir.  Jeg har brugt dobbeltklæbende tape til kuverterne.




De matchende kort er super-fine :-)  Jeg har klippet kort-forsider ud fra kunstbogen, og på bagsiden af kortet har jeg limet lækkert brevpapir i en rigtig god kvalitet til at skrive på.  Jeg har lavet to kort pr. kuvert, for det tilfældes skyld at jeg skriver forkert, eller skal skrive en lidt længere hilsen. 





Jeg håber, at du er blevet inspireret -- god fornøjelse!

Kh.
Bella

DIY -- materialer: kuvertskabelon, papir (ugeblade, kunstbøger, designpapir -- det du har), karton til at tegne skabelon over på, blyant, saks, lim, dobbeltklæbende tape og lineal til at folde kuvert med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...